۰۹۱۱۲۸۰۰۹۱۶ پشتیبانی سریع
تعمیرات

متداول ترین عیوب کولر گازی و راهکارهای رفع آن ها

438 بازدید
متداول ترین عیوب کولر گازی

هر کدام از عیوب کولر گازی که باعث می شود شما حتی یک ساعت از هوای خنک در تابستان بی نصیب باشد، آزار دهنده خواهد بود. شاید برخی از مشکلات سطحی بوده و تنها گاها رخ بدهند ولی فراموش نکنید مشکلات کوچک منجر به خسارت های سنگین خواهند شد. اهمیت این موضوع ما را بر این داشت که مقاله در مورد عیوب کولر گازی به منظور پیشگیری از خرابی کولر گازی تدوین نماییم.

مهمترین عیوب کولر گازی

1-   خنک نکردن کولر گازی

یکی از رایج ترین عیوب کولر گازی این است که علی رغم روشن بودن دستگاه، هوای خنک وارد محیط نمی شود. در این زمان ممکن است هر کدام از دلایل زیر منجر به این عیب شده باشد:

–       بررسی کنید که آیا دریچه های کولر گازی باز است یا خیر.

–       ممکن است پر بودن فیلتر هوای کولر گازی مانع از ورود هوای خنک به داخل ساختمان شود. این مشکل به ویژه در مناطق جنوبی کشور که گرد و غبار هوا زیاد است، بیشتر رخ می دهد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از راه اندازی کولر حتما سرویس کردن آن را انجام دهید.

–       در صورتی که هنوز هم کولر محیط را خنک نمی کند اکنون باید به سراغ سیستم فن کولر بروید. در صورتی که فن به خوبی کار نکند، جریان برق به سمت موتور دچار اختلال شده و کولر خنک نخواهد کرد.

2-   کاهش قدرت خنک کنندگی کولر

در میان عیوب کولر گازی به وفور دیده می شود که کاربران از خنک کنندگی ضعیف کولر شکایت می کنند در حالی که قبلا این مشکل وجود نداشته است. موارد زیر را در نظر بگیرید:

–       مجددا در ابتدا کنترل کنید تمامی دریچه های کولر کامل باز باشد.

–       ممکن است ظرفیت این کولر برای ساختمان شما مناسب نباشد. قبل از خرید کولر باید براساس متراژ ساختمان، ظرفیت مناسبی از کولر گازی را خریداری نمایید.

–       فرسوده شدن کولر گازی نیز از دیگر دلایلی است که به دلیل کاهش کارایی کولر، منجر به کم شدن قدرت خنک کنندگی آن می گردد.

3-   خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

چند دلیلی عمده در خاموش شدن ناگهانی کولر گازی نقش دارد:

–       در صورتی که فیلتر هوا کثیف باشد، فشار زیادی به موتور وارد شده و یک آن خاموش می شود.

–       این امکان وجود دارد که برق ساختمان دچار مشکل شده و به دلیلی قطع و وصل شدن، باعث خاموش شدن کولر گازی می گردد.

–       خرابی ترموستات، کمپرسور و یا برد کولر نیز در بروز این عیب نقش دارند که لازم است از یک تعمیرکار برای رفع مشکلات رخ داده در سیستم برقی کولر کمک بگیرید.

4-   یکسره کار کردن کولر گازی

کولر گازی دارای یک سیستم تنظیم دما است که کمک می کند کولر به موقع خاموش و روشن شود ولی در صورتی که کولر یکسره کار نموده و خاموش نشود، ممکن است یکی از مشکلات زیر وجود داشته باشد:

–       دستگاه تنظیم دمای کولر خراب شده و به خوبی کار نمی کند.

–       فن کولر گازی را بررسی کنید و مطمئن شوید سالم است.

–       عملکرد درست سیستم مرکزی کولر گازی عامل مهمی در خاموش کردن به موقع کولر گازی است. لازم است تعمیرکار تما قسمت های کولر را بررسی کند.

متداول ترین عیوب کولر گازی و راهکارهای رفع آن ها

متداول ترین عیوب کولر گازی و راهکارهای رفع آن ها

5-   نشتی آب از کولر گازی

نشتی آب از کولر گازی هر چند به مقدار کم، منجر به خسارت های سنگین در کولر می شود. بنابراین باید سریعا علت نشتی را یافته و رفع کنید:

–       به سراغ مسیر تخلیه آب رفته و در صورت مسدود بودن، مسیر را باز کنید.

–       در صورت رفع نشدن مشکل، تشت تخلیه بررسی کنید که سالم باشد.

–       این احتمال وجود دارد که پمپ کولر گازی شکسته و در نتیجه جریان آب در داخل کولر کنترل نشود.

–       جالب است بدانید که کثیف بودن فیلتر عامل بسیاری از عیوب کولر گازی است. در مورد نشت آب نیز  ممکن است فیلتر نقش داشته باشد.

چند نکته مهم در بررسی عیوب کولر گازی

1-   در بررسی هر کدام از عیوب کولر گازی همیشه به دنبال دلایل سخت و پیچیده نباشید گاهی ساده ترین موارد باعث بروز عیب می شود.

2-   یکی از عواملی که کمک می کند میزان عیوب کولر گازی کاهش یابد، سرویس کردن کولر قبل از راه اندازی آن در تابستان است.

3-   به منظور رفع عیوب کولر گازی حتما از یک متخصص ماهر و حرفه ای کمک بگیرید در غیر این صورت ممکن است خرابی کولر بیشتر شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 ۰۹۱۱۲۸۰۰۹۱۶